Preses telpa
Preses telpa

CEMEX piedalās modernas transporta sistēmas projektā Kalifornijas līča reģionā

CEMEX piegādā strukturālo betonu diviem lielizmēra, moderniem projektiem – tranzīta sistēmai –, kas gada laikā spētu apkalpot vairāk nekā 61 miljonu cilvēku.


Arhitekta Cesar Pelli uzņēmums Pelli Architects izveidoja projekta dizainu Sanfrancisko transporta sistēmas centram ar mērķi iegūt LEED (Enerģijas un vides dizaina līderis jeb Leadership in Energy & Environmental Design) zelta sertifikātu.

Ir aprēķināts, ka laikā no 2000.līdz 2030.gadam Ziemeļkalifornijas līča reģionā kopumā iebrauks 1,25 miljoni jaunu transportlīdzekļu, kas ir 31,5% pieaugums trīsdesmit gadu laikā. Tādēļ pilsētas un vietējās transporta institūcijas rada alternatīvas iedzīvotājiem, būvējot jaunas, modernas tranzīta sistēmas. CEMEX piedalās divās no tām – Sanfrancisko starpmodālā projekta Transbay tranzīta centrs būvniecībā un Bay Area ātrā tranzīta sistēmas paplašināšanā Silīcija ielejā.

“Šeit, CEMEX, mēs cieši sadarbojamies ar mūsu klientiem un kopienām, lai palīdzētu būvēt tādu infrastruktūru, kas atbalsta izaugsmi un ilgtspēju,” stāsta Karl H.Watson, CEMEX prezidents Amerikas Savienotajās Valstīs. “Šie divi projekti ir apliecinājums mūsu tehniskajām zināšanām un mūsu mērķim būvēt labāku nākotni mūsu klientiem un kopienām, kurās mēs strādājam.”

Plānots, ka pateicoties piecu stāvu daudzfunkcionālajam Transbay tranzīta centra projektam Sanfrancisko kļūs par modernu, tranzītam draudzīgu teritoriju līdzīgi kā labākā piemēra tranzīta pilsētas Londona un Parīze. Tikmēr Silīcija ielejā 10 jūdzes garā, divu pieturu stacijas Berryessa pagarinājums ir daļa no ambicioza plāna paplašināt BART sistēmas pieejamību Silīcija ielejā, modernizējot 40 gadus senu sistēmu, kas šobrīd tiek izmantota. CEMEX piegādā betonu šiem apjomīgajiem projektiem, kuriem ir ļoti specifiskas prasības, ņemot vērā gruntsūdens līmeni līča reģionā un katra projekta ilgtspējības specifikācijas.

Sanfrancisko Transbay  tranzīta centra pazemes struktūras prasība bija betons ar ļoti zemu caurlaidību un zemu sarukšanu. Sarežģītā loģistika, ņemot vērā būvniecības projekta atrašanās vietu-  rajonā ar lielu noslodzi - nozīmēja, ka CEMEX betonu varēja piegādāt tikai no piektdienas vakara plkst. 23:00 līdz sestdienas vakaram, lai pabeigtu īdz 5 000 kubiem lielus 15 lējumus. CEMEX cieši sadarbojās ar pasūtītāju, lai  pārbaudītu un piegādātu 35 pēc īpaša pasūtījuma veidotus betona dizainus, kas būtu atbilstoši katras līnijas prasībām.„Berryesa paplašināšanas projekts ir ar īpašām prasībām attiecībā uz betona struktūru svaru, kas izvietotas pazemes līmenī,” stāstīja Francisco Rivera, CEMEX Betona viceprezients Līča reģionā. „Minerālmateriāli, kurus mēs izvēlējāmies, pilnībā atbilst visām svara prasībām, kuras noteica mūsu klients.”

Cesar Pelli uzņēmums Pelli Architects veidoja Transbay tranzīta centra projektu ar mērķi iegūt LEED (Līderība enerģijas un vides dizainā) zelta sertifikātu. LEED ir paaules līmeņa atzinība par augstākā līmeņa zaļajām būvēm. CEMEX kvalitātes kontroles komanda cieši sadarbojās ar pasūtītāju, lai  izveidotu betona maisījumus, kura struktūrās būtu līdz 35% papildus cementējošs materiāls. Berryessa projektā iekļauti arī ilgtspējīgi risinājumi, ieskaitot betona maisījumu, kuru CEMEX veidojis, izmantojot pārstrādātus materiālus un betona maisījumu masīvajiem pamatiem, kuru struktūrā ir vismaz 50% papildus cementējoša materiāla.

Plānots, ka Transbay tranzīta centru izmantos līdz 45 miljoniem cilvēku katru gadu, sākot no 2017 gada, tādējādi atvieglojot satiksmes plūsmu. Berryessa paplašināšanās projekts tiks pabeigts 2018.gadā, un ir aprēķināts, ka 2030.gadā aptuveni 45000 pasažieru katru dienu izmantos abas stacijas. 

Veidot savienojumu

Building the Future
Copyright © 2018 CEMEX S.A.B. de C.V. All rights reserved